Imagen, Audiovisuales y espectáculos


Qué verde era o meu val; John Ford


Biografía:

Seus datos están rexistrados na cidade de Cape-Elizabeth, sua cidade natal, aínda que existen rumores de que fora moi posible que houbese nacido en Irlanda e que sua familia ó emigrar a EE.UU. o inscribira neste país.

Sean Aloysius O´Ferans (o verdadeiro nome de John Ford) naceu o 1 de febreiro de 1894 en Cape Elizabeth, Maine (EE.UU.) e foi o menor de 13 irmáns.

Estudiou en Portland e os seus primeiros pasos no mundo profesional das comunicacións audiovisuais encamiñáronse á publicidade pero poucos anos despois foi contratado pola productora Bison e a partires de entón escomeza a dirixir.

Adoptou o pseudónimo de Jack Ford ata 1923 co trocou polo definitivo John Ford. En 1913 viaxou a Hollywood, onde traballou como axudante de dirección e actor para o seu irmán Francis Aloysius O'Ferans.

O primeiro xénero que cultivou foi o western e as súas primeras películas importantes foron "El caballo de hierro" (1924) e "Tres hombres malos" (1926). "Las uvas de la ira" (1940) e un largo etcétera que alongarían notablemente seu currículo.

Dentro dos largometraxes de John Ford debemos destacar sua plasticidade, seu temperamento dramático, seu gran sentido da observación e mailo seu característico tono épico. Foi un dos directores cas películas máis oscarizadas:

-3 estatuiñas: “El delator”(“The Informer”)(1935), onde estivo nominado para “Mellor director”.

-2 estatuiñas: ”Las uvas de la ira”(“The grapes of wrath”)(1940) “Mellor director” entre elas.

-1 estatuiña: “La diligencia”(“Stagecoach”)(1939) onde estiuvo de novo nominado para “Mellor director”, ”Qué verde era mi valle”(“How Green Was My Valley”)(1941) “Mellor director”, ”El hombre tranquilo”(“The Quiet Man”)(1952) “Mellor director”, ”Escala en Hawai”(“Mister Roberts”)(1955), ”La conquista del Oeste”(“How the west was won”)(1962).

Dirixiu máis de 60 películas e é de destacar o magnífico equipo que formaba có actor John Wayne, o que dirixiu en 20 longametraxes.

E aquí remata sua actividade cinematográfica.

O 31 de agosto de 1973 morre en Palm Desert, California (EE.UU.) á idade de 79 anos.

Filmografía:

*His Lordship (His Lordship) (1936)

*Everybody Does It (Everybody Does It) (1949)

Dirección:

*El amigo Cayena (Cheyenne's Pal) (1917)

*Bajo sentencia de muerte (A Marked Man) (1917)

*The Scrapper (The Scrapper) (1917)

*Hombre entre hombres (The Secret Man) (1917)

*El bravo Cayena (The Soul Herder) (1917)

*A prueba de balas (Straight Shooting) (1917)

*The Tornado (The Tornado) (1917)

*Trail of Hate (Trail of Hate) (1917)

*Delirium (Delirium) (1918)

*El barranco del diablo (Hell Bent) (1918)

*Bajo la máscara (Phantom Riders) (1918)

*La gota de sangre (The Scarlet Drop) (1918)

*Thieves' Gold (Thieves' Gold) (1918)

*Lealtad (Three Mounted Men) (1918)

*Wild Women (Wild Women) (1918)

*La envenenada (A Woman's Fool) (1918)

*El jinete de hierro (Ace of the Saddle) (1919)

*Deuda pagada (Bare Fists) (1919)

*El contrabandista (A Fight for Love) (1919)

*The Fighting Brothers (The Fighting Brothers) (1919)

*El hombre de las pistolas de oro (A Gun Fightin' Gentleman) (1919)

*The Gun Packers (The Gun Packers) (1919)

*The Last Outlaw (The Last Outlaw) (1919)

*La fuerza de las circunstancias (Marked Men) (1919)

*The Outcasts of Poker Flat (The Outcasts of Poker Flat) (1919)

*Rider of the Law (Rider of the Law) (1919)

*El jinete vengador (Riders of Vengeance) (1919)

*Hombres sin armas (Roped) (1919)

*La joven del cuarto 29 (The Girl in Number 29) (1920)

*Ligaduras de oro (Hitchin' Posts) (1920)

*Buenos amigos (Just Pals) (1920)

*The Prince of Avenue A (The Prince of Avenue A) (1920)

*Acción enérgica (Action) (1921)

*Manos de hierro (The Big Punch) (1921)

*Caminos de desesperación (Desperate Trains) (1921)

*The Freeze-Out (The Freeze-Out) (1921)

*Juanita (Jackie) (1921)

*Sure Fire (Sure Fire) (1921)

*El golpe (The Wallop) (1921)

*La señorita sonrisas (Little Miss Smiles) (1922)

*Silver Wings (Silver Wings) (1922)

*El herrero de la aldea (The Village Blacksmith) (1922)

*Sota, caballo y rey (Cameo Kirby) (1923)

*The Face on the Bar-Room Floor (The Face on the Bar-Room Floor) (1923)

*La jornada de la muerte (North of Hudson Bay) (1923)

*Venciendo abimos (Three Jumps Ahead) (1923)

*Hearts of Oak (Hearts of Oak) (1924)

*Hoodman Blind (Hoodman Blind) (1924)

*El caballo de hierro (The Iron Horse) (1924)

*Corazón intrépido (The Fighting Heart) (1925)

*Sangre de pista (Kentucky Pride) (1925)

*Don Pancho (Lightnin') (1925)

*Con gracia a porfía (Thank You) (1925)

*El águila azul (The Blue Eagle) (1926)

*La hoja de trébol (The Shamrock Handicap) (1926)

*Tres hombres malos (Three Bad Men) (1926)

*Ser o no ser (Upstream) (1927)

Análise da película:

Clases sociais:

En Gales predominaba o proletariado, onde a súa economía baseábase principalmente na minería, pois tódolos habitantes ían xuntos ó traballo tanto homes comá nenos de 11 ou 12 anos. Centenares de traballadores camiñaban tódalas mañás cara a mina cantando mentres as mulleres quedaban na casa arrombándoa limpando, etc.

A outra parte está no dono da mina, totalmente burgués, onde moi de vez en cando se pasa pola mina.

Relixións:

A relixión, católica, estaba presente en tódolos momentos do día. Pola mañá, na bendición da mesa, e pola noite. E isto reflexábase tamén nos modais, nas formas de actuar etc.

Poder político:

O poder político era, como non, da burguesía. Eles dominaban tódolos cartos do lugar.

Sindicatos:

Os sindicatos xorden a partires do despido masivo de numerosos traballadores e a carencia de seguridade no traballo, onde ocorren varios accidentes, onde un deles mata a un irmán do protagonista Huw, deixando a unha muller viúva e a un fillo orfo de pai. Ó principio, o pai de Huw, Gwilyn, non acepta éstas sociedades de traballadores, pero logo de que dous dos seus fillos quedaran sen traballo e tiveran que marchar a América, e a súa muller, Beth, e Huw tiveran unha caída nunha ponte que case os deixa paralíticos a ámbolos dous, cede.

Influencia da Igrexa:

A influencia da Igrexa non pode ser considerada coma tal, pois a verdadeira influencia a tén a burguesía, que constituían a maior parte, agás o párroco Gruffydd, do grupo de diáconos que enxuízaban, xulgaban e sentenciaban a tódolos feligreses, e foron éstes os que xulgaron a Angharad, irmá de Huw que casara co fillo do dono da mina pese estar enamorada do párroco, por descubri-lo amor mutuo que sentían ámbolos dous.

Educación:

A educación a podían ter os adiñeirados, é dicir, a burguesía ou alguén con tantos cartos coma eles, e este caso dáse en Gwilyn xefe da mina (que non dono), o cal decide manda-lo seu fillo a unha escola fronte a desaprobación de Beth, que prefire sacar rendemento do pequeno máis directamente, sen agardar a que aprenda as leccións do colexio, onde en seguida é despreciado polos compañeiros e estrictamente castigado polo profesor que tamén se burlara del nada máis entrar pola porta do colexio e por isto é que o mallan no recreo por cousas coma non pecha-la porta. Despois de numerosas trifulcas cás pelexas, o neno remata por ir á mina igual cos seus irmáns, para contento da súa nai e decepción do seu pai.

Final:

*A súa irmá Angharad remata co cura (Gruffydd).

*O cura marcha trala despedida co pobo (os cales lles da unha lección de relixiosidade) e con Angharad.

*O pai (Gwilyn) morre nunha explosión na mina.

*O neno Huw crece e ténse que marchar, pois a industria está chegando o seu verde val.




Descargar
Enviado por:El remitente no desea revelar su nombre
Idioma: gallego
País: España

Te va a interesar