Profunditat de camp

Periodismo # Fotoperiodisme. Fotografia. Lents. Fotògraf

  • Enviado por: Anna Quintero
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 3 páginas
publicidad
publicidad

Pràctica 1

Profunditat de camp

Fotoperiodisme. 2on. Periodisme. Grup 02

Fotografia amb molta profunditat de camp:

Aquesta fotografia està feta amb molta profunditat de camp perquè creiem que el fotògraf vol integrar els subjectes amb l'ambient. Totes les persones que surten a la fotografia es veuen nítides, i també es veuen així els edificis que hi ha darrera. No hi ha cap element que estigui borrós. Hi ha molta profunditat de camp perquè creiem que el fotògraf volia englobar-ho tot, hi ha una intenció de no perdre cap element de la imatge.

Ens sembla que aquesta fotografia ha estat feta amb un gran angular. Sembla que el fotògraf no està gaire lluny dels subjectes, però en canvi tots surten en la imatge. Un aspecte que ens fa pensar en l'ús d'una gran angular és que els edificis del darrera, a dreta i esquerra, perden una mica les verticals.

Aquesta imatge pertany a un reportatge. Normalment als reportatges es fan servir les lents normals (50 mm) o grans angulars (28 mm). Aquesta fotografia deu haver estat presa amb alguna d'aquestes lents.

Fotografia amb poca profunfitat de camp:

Aquesta imatge dels jugadors de hoquei és un exemple de fotografia amb poca profunditat de camp. A les fotografies d'esports, acostumen a usar-se els teleobjectius, que donen poca profunditat de camp. Les possibles lents utilitzades per fer aquesta fotografia són teleobjectius (150 mm, o 100 mm, o 80 mm).

Creiem que s'usen aquestes lents perquè des de la posició del fotògraf al lateral del camp no hi ha cap altra possibilitat per obtenir imatges de prop dels jugadors. A més, amb el teleobjectiu s'obté poca profunditat de camp, de manera que es destaquen els subjectes protagonistes de l'entorn. Així, doncs, la graderia que es veu al fons i els anuncis publicitaris perden nitidesa per destacar el que realment és important, els jugadors.

Un altre fet que caldria destacar és que en ser un recinte interior, haurà estat necessari l'ús del flash, i del diafragma ben obert. D'aquesta manera, el diafragma obert, que dóna més profunditat de camp, ha reduït el que es veuria borrós al fons. Si aquesta fotografia s'hagués fet amb més llum, creiem que el fons encara es veuria menys nítid.