L'Escola d'Atenes

Renacimiento. Arte renacentista del siglo XVI. Cinquecento. Pintura italiana. Rafael. Frescos. Platón. Aristóteles

  • Enviado por: Kel
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 2 páginas
publicidad
publicidad

L'ESCOLA D'ATENES

Part descriptiva

Elements d'identificació

  • Autor:- Rafael

Elements de localització

  • Lloc on es troba: - Roma

  • Cultura a la que pertany: - és una obra de caràcter pictòric que pertany al Renaixement de l'època del cinquecento italià al s. XVI.

Periodització:

  • Any: 1509

  • Estil: Pintura al fresc

Descripció

  • Aquesta obra és la cara de la moneda que lliga filosofia grega amb l'historia de l'art del Renaixement. Consisteix en una representació pictòrica dels savis de l'antiga Grècia.

  • Hi ha un paral·lelisme ja que s'interpreta la cultura antiga i alhora dels temps moderns.

  • Els personatges són filòsofs i científics antics però són representats pel retrat d'un dels filòsofs del Renaixement.

  • L'obra consta de dos personatges centrals (Plató i Aristòtil), i al voltant d'aquests se situen altres savis. La posició en el quadre de la resta de savis que envolten a Plató i Aristòtil es disposa segons la posició d'aquest dos personatges principals.

  • Plató es representat amb la cara de Leonardo da Vinci i Aristòtil amb la cara de Bramante, ja que Leonardo i Bramante són els paradigmes (exemples) del model artístic clàssic del Renaixement.

  • Leonardo assenyala al cel (mà alçada a les idees) i Bramante assenyala al paviment (permet analitzar la realitat).

Marc històric

La escena tiene lugar en un espacio arquitectónico abierto, la Academia de Platón, en Atenas, donde confluyen los mayores filósofos de la Antigüedad con los rostros de personajes reales de la época de Rafael: Platón tiene el rostro de Leonardo, Heráclito el de Miguel Ángel, Euclides el de Bramante... El espacio de esta academia es el proyecto de Bramante para la basílica de San Pedro. La arquitectura, construida a partir de las leyes de la perspectiva monofocal, está salpicada de esculturas de dioses de la Antigüedad.

Todo esto trata de demostrar que no existe contradicción alguna entre la Iglesia y la ciencia y filosofía de la Antigüedad.

Vídeos relacionados