Mort al Nil; Agatha Christie

Literatura universal contemporánea del siglo XX. Narrativa. Novela de misterio. Cinematografía # Argument. Personatges

  • Enviado por: Calamitaerostato
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 6 páginas
publicidad
publicidad

Fitxa del llibre:

Títol: Mort al Nil

Títol original: Death on the Nile

Autor/a: Agatha Christie

Editorial: Columna

Col·lecció: Proa

Edició: primera

Any: març 1996

Fitxa de la pel·lícula:

Títol: Muerte en el Nilo

Títol original: Death on the Nile

Director: John Guillermin

Productors: John Brabourne i Richard Goodwin

Guio de: Anthony Shaffer

Musica de: Nino Rota

Interpretada per: Peter Ustinov

Jane Birkin

Lois Chiles

Bette Davis

Mia Farrow

John Finch

Olivia Hussey

I.S. Johar

George Kenedy

Angela Lansbury

Simone MacCorkindale

David niven

Maggie Smith

Jack Warden

Argument:

En un creuer pel Nil en el que viatja una rica i anglesa dona de negocis anomenada Linnet Ridgeway en viatge de noces, amb el promès de la seva millor amiga, però per una d'aquelles coincidències de la vida quasi tots els viatgers que van amb ella tindrien un bon motiu per matar-la, a excepció del coronel Race i Poirot, i en el llibre sols els Allerton , el senyor Richetti, Mr Fanthrop i l'enfermera Bowers, que com a la pel·lícula fa dos papers en ella si pot voler matar-la, i això es el que passa, una matí apareix morta, però Hercule Poirot es troba entre els passatgers i desprès de varies indagacions, (com sempre) resoldrà el crim desemmascarant a l'assassí i el lladre de les joies.

Diferencies entre el llibre i la pel·lícula:

En el llibre surten bastants mes personatges com son ara:

  • Ms. Allerton

  • Tim Allerton

  • Johana Southwood

  • Cornèlia Robson

  • Mr. Richetti

  • Mr. Fanthorp

Els papers dels quals es reparteixen entre els altres o simplement s'anul·len.

A causa d'això hi ha moltes situacions que no succeeixen i algunes coses que queden penjades.

Com per exemple tot el que envolta el robatori de les perles de Linnet, que en la pel·lícula sols les roba la cleptòmana , mentre que en el llibre el tema es mes complex per que les roben dos vegades, i les que roba la cleptòmana son falses, per que en realitat el lladre es Johana Southwood que no va en el creuer, però que te un complice que si que hi va, Tim Allerton.

Johana es molt amiga de Linnet i aquesta li deixa les perles durant una visita en que Johana esta a casa seva, gràcies a la seva experiència com a falsificadora fa una copia quasi perfecte i l'envia a Tim en un llibre al que han retallat les pagines, llavors ell, en un moment de descuit les canvia, però per mala sort per ells la cleptòmana les roba.

Desprès d'un escorcoll a les cabines troben les que la cleptomana ha robat, d'aquesta manera, arriben a mans de Poirot i s'adona que son falses, llavors, després d'un intens interrogatori, Tim confessa que te amagades les perles a les boles de la cadena del rosari.

O l'home que busca el coronel Race, que al principi de la pel·lícula quan comenten per que estan de viatge, el coronel i Poirot , ell li explica, que no esta pas de vacances, si no que es una missió per reconèixer un assassí que va al creuer i en el llibre es diu qui es, Mr Richetti, es descobreix gràcies a que al torna r d'una excursió a un dels temples que visiten, arriba un telegrama i Mrs. Doyle, creu que es per ella per que Ridgeway i Richetti s'assemblen i ella el comença a llegir però no entén res per que comença a parlar de verdures i hortalisses que es en realitat una clau, però en la pel·lícula s'obliden.

El director de casting es va lluir, per cert, ja que, per posar un exemple segons Agatha Christie, Poirot es: “un home esquifit i d'aparença còmica” i no es que el senyor Ustinov, tingui un composició massa semblant a la descrita, però..., amb els personatges de Linnet, Jackie i Simon, passa tres quarts del mateix.

Així podem concloure que la pel·lícula no es gaire fidel al llibre, sens sortir-se de l'idea principal.

La musica i els efectes especials no son gaire destacables i el mes important de la producció cinematogràfica es l'argument, com en moltes pel·lícules d'assassinats i temes semblants.