La Suite

Musica. Dançes. Grieg. Milhaud. Ravel. Txaikowsky. Schönberg. Bizet. Stravinsky. Bela Bartok. Krének. Albéniz # Danzas. Tchaicovsky

  • Enviado por: Txetxu
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 4 páginas
publicidad
publicidad

TREBALL SOBRE LA SUITE

TREBALL DE VACANCES SOBRE LA SUITE

Pregunta nº1: Ordena i fes un petit resum (de 15 lineas mínim) de tota la informació rebuda a classe sobre la Suite i les seves dances.

SUITE: És un conjunt de peçes musicals, instrumentals, totes escrites en el mateix to, i que deriven de les dançes i cançons de l'Edad Mitjana i el Renaixement. Les peçes de la Suite poden tenir forma binaria (la gran majoria), es a dir, tenen un tema A, que es repeteix i que va de la tónica a la dominant, i un tema B, que també es repeteix, i que va de la dominant a la tónica. També las peçes de la Suite poden tenir forma ternaria, rondó, o tema amb variacions. Totes les Suites solen tenir un preludi, o obertura.

A la Suite se la pot anomenar: ordre, partita, divertimento, serenata, cassazione...

La distribució típica consistia en la succeció de 4 moviments, dos lents o moderats, i dos ràpids.

Nom de la dança

Forma

Compàs

Tempo

Allemanda

Binaria

Binari

Moderat

Courante

Binaria

Ternari

Molt ràpid

Sarabande

Binaria

Ternari

Molt lent

Gigue

Binaria

Ternari

Rapidíssim

Minue

Binaria / Ternaria

Ternari

Lent / Moderat

Rondó

Forma Rondó

Binari / Ternari

Moderat / Allegro

Chacona

Tema amb variació

3/4

Lent

Passacalle

Tema amb variació

3/4

Lent

Coneixem tres tipus de ritmes:

  • Tètic: Va amb el compàs.

  • Anacrúsic: Comença la melodia abans del primer accent.

  • Acèfal: La melodia comença després de l'accent (ictus)

  • Ictus: és el primer accent i l'últim.

Pregunta nº2: Escriu una petita biografia de els següents compositors del segle XX i de finals del segle XIX que van composar Suites. Escriu una petita biografia (de tres lineas) i posa el títol ( i any de composició) de les Suites que van fer. Els compositors són.

GRIEG: (1843-1907) Compositor norueg. Va néixer a Bergen el 15 de juny de 1843. Va anar a estudiar piano al conservatori de Leipzig. La seva Suite que més destaca és “temps de Holberg”.

MILHAUD: (1892-1974) Va ser compositor i professor de francés. Va estudiar en el conservatori de Paris. La seva Suite que més destaca es la “suite provençale”. Va néixer a Aix-en-Provence.

RAVEL: (1875-1937) Compositor francés que va exercir una gran importància en la música del segle XX. Va néixer el 7 de Març del 1875. La seva millor Suite (si mes no, la mes coneguda) és la nº1 de Dafnis y Cloe.

TXAIKOWSKY: (1840-1893) Compositor rus. Va néixer a Votkinsk, el 7 de Maig del 1940. Va estudiar dret a San Petersburg, iva rebre classes al conservatori d'aquesta mateixa ciutat. Destaca el Cascanous.

SCHÖNBERG: (1874-1951) Va ser compositor austriac. Uns dels compositors més influllents del segle xx. Va néixer el 13 de Septembre de 1874 a Viena. Va ser autodidàctic en la composició musical. La Suite més coneguda és Zarabanda de corda.

BIZET: (1838-1875) Compositor francés. Va ser conegut, en especial per les seves òperes. La Suite més famosa que va composar Bizet, va ser la suite sinfónica “Roma”.

STRAVINSKY: (1882-1971) Compositor rus. Una de las figuras més influllents de la música al segle XX. Va néixer el 17 de juny de 1882 a Oranienbaum. Una de les seves obres més importants va ser “el Rosinyol”.

BELA BARTOK: (1881-1945) Compositor Hungar. Va néixer el 25 de març de 1881 a Nagyszentmiklós. Entre les seves millors obres es troben les dançes rumanas d'Hongria.

KRÉNEK: (1900-1991) Compositor estadounidense, d'origen d'Austria. Va néixer a Viena. Va ser director de nombrossos petits teatres alemanys. Destaca l'òpera “Das Leben des Orest”.

ALBÉNIZ: (1860-1909) Compositor espanyol, dels més importants a nivell nacional al segle XIX. Va néixer a Camprodón, i va ser un nen prodigi amb el piano. Va actuar en el seu primer concert públic, preparat per el seu pare, quan només tania 4 anys. Destaca la Suite “Granada”.


Pregunta nº3: Els compositors de la pregunta 2 i els que n'hi ha a aquesta pregunta, posa'ls ordenats per ordre de data de naixement. Després agrupa'ls per segles (XVI, XVII, XVIII, XIX, XX).

Compositors del segle XVI: Dowland i Frescobaldi.

Compositors del segle XVII: Locke, Lully, Corelli, Rameau, Purcell, Couperin, Tellemann, Bach, Handel, Domenico Scarlatti.

Compositors del segle XIX: Bizet, Txaikowsky, Grieg, Albéniz, Schönberg, Ravel, Béla Bártok, Stravinsky, Milhaud, Krének.

Pregunta nº4: Busca els següents termes i escriu el seu significat.

Aria: Composició musical per a solista amb acompanyament per la part delsinstruments. Solia formar part de l'òpera. És va originar a Italia a finals del segle XVI. Era una pausa lírica en la acció dramàtica, durant la qual el peronatge podia comentar algún aspecte del drama.

Madrigal: Composició profana per a dos o més veus, que es va iniciar a Italia al segle XIV y va renaixer amb diferent forma al segle XVI.

Coral: Melodia utilitzada per cantar els himnes en les esgñésies. El nom s'aplica als himnes d'aquest estil introducits per Martin Lutero a l'esglesia alemana protestant durant el segle XVI.

Clavecí: Instrument musical de teclat del segle XV, de cordes pulsades per pics de plomes. El número de cordes era igual al del teclat. Bach va composar una de les seves obres maestres per aquest instrumnt, és “el clave bien temperado”. Aquest instrument, abreviat s'anomena clave.

Espineta: Clavicordi petit, de una sola corda en cada ordre.

1