La soga; Alfred Hitchcock

Cinematografía. Análisis técnico. Película. Audiovisuales. Recursos técnicos # Pel·licula. Anàlisi. Personatges. Recursos tècnics. Elements simbòlics. Significats

  • Enviado por: El remitente no desea revelar su nombre
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 2 páginas
publicidad
publicidad

ANÀLISI DE LA SOGA D'ALFRED HITCHCOCK

  • Analitza el pla inicial

  • El pla inicial és un pla estàtic d'un carrer tranquil, amb cotxes circulant, persones passejant…la qual cosa és irònica, ja que dóna una sensació de calma que la pel·lícula no té realment. Durant aquest pla aparèixen els crèdits de la pel·lícula, i l'escena s'atura, per un cop acabats els crèdits seguir. El pla està rodat des del balcó on tindrà lloc la història, i el pla acaba amb la càmera que va des del carrer fins entrar per la finestra del balcó des d'on abans es rodava, i entrem dins del pis.

  • Com es produeixen els canvis de pel·lícula?

  • Els canvis de la pel·lícula es produeixen mitjançant talls. El tall és una transició que consisteix en la juxtaposició de dos plans, sense cap valor el·líptic. És la transició més simple i dinàmica perquè no distreu en cap moment l'atenció de l'espectador.

    Hitchcock va rodar cada escena en segments d'una duració màxima de deu minuts, que era la duració màxima d'un rotllo de pel·lícula en aquell moment. Tota la pel·lícula està rodada en temps real. Els segments tenen per final un zoom contra un objecte, o un actor que passa per davant de la càmera, el bloqueig total de tota la pantalla, cosa que fa que els talls de la pel·lícula siguin pràcticament imperceptibles. Al llarg de la pel·lícula hi ha un total de deu talls, l'últim dels quals es queda negre i és el final.

  • Funció del fora de camp ocult en camp.

  • El fora de camp ocult en camp es tracta de qualsevol element que està en camp, però ocult als ulls de l'espectador, qui per altra banda coneix la presència d'aquest element. En la pel·lícula trobem un gran fora de camp ocult en camp, perquè sabem en tot moment que hi ha un cadàver dins del bagul, tot i que no el veiem mai.

  • La soga és cinema o teatre filmat? Justifica la teva resposta

  • Aquesta és una qüestió prou discutible, perquè es podrien trobar raons per afirmar que és cinema i també per afirmar que és teatre filmat. De totes formes em decanto més per la idea que tot i que la idea original de La Soga està treta d'una obra teatral, es podria dir que és cinema.

    El cinema es basa en el principi d'una seqüència de fotografia contínua, és a dir, el cinema és fotografia en moviment. El cinema tracta de representar la fotografia en una seqüència continua per mostrar un sentiment sense interrupcions, de manera que mostri els personatges en moviment real.

  • Fes una valoració de l'experiment des del punt de vista del llenguatge audiovisual i de la producció.

  • El fet que tota la pel·lícula estigui rodada en un pla és un experiment que no va tenir continuitat, i que tant Hitchcock com la crítica del moment van menysprear, però a mi em sembla que va fer un gran treball, que era dificil fer una pel·lícula que anés una mica en contra del que tothom enten per cinema. Però de totes formes no va funcionar aquesta manera de fer cinema, perquè precisament la caracteristica del cinema és que permet fer molts plans diferents.

    La producció d'aquesta pel·lícula té com a característica que no te muntatge, ja que el muntatge és el procés que s'utilitza per ordenar els plans i les seqüències d'una pel·lícula. En el muntatge es canvien seqüències, es suprimeixen les que no agraden, s'empalmen segons el guió. Però en el cas de La soga, com que tot ha estat rodat seguit, no hi ha necessitat de fer muntatge.