La influencia de la Primera Guerra Mundial en el arte

Arte. Historia. Beckmann. Gran Guerra. Marc Chagall. Otto Dix. Ludwig Kirchner. William Orpen. Stanley Spencer

  • Enviado por: Neka
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 6 páginas
publicidad

2012

Història

Arusyak Malkhasyan

[L’influència de la primera guerra Mundial en l’art]

L’influència de la Primera Guerra Mundial en L’art

Introducció

  • La Primera Guerra Mundial, també anomenada la Gran Guerra, es va desenvolupar entre el 28 de juliol de 1914 i l'11 de novembre de 1918. Involucrar a totes les grans potències del món, que es van alinear en dos bàndols enfrontats: d'una banda, els Aliats de la Triple Entesa, i, d'altra, les Potències Centrals de la Triple Aliança.
  • Esdeveniments militars i altres nombrosos esdeveniments són representats a través de la pintura i d'escultures per artistes. Per mitjà de les pintures, la gent es donen compte de les experiències i el sacrifici que els artistes van viure durant la guerra.
  • Artistes donen interpretació gràfica als esdeveniments que succeeixen en les guerres i les armes dels artistes es converteixen més en una necessitat en el manteniment de la moral entre la població civil.

Autors

Max Beckmann (1884-1950)

Beckmannva viureles duesguerresmésgrans d'aquestsegle. La méssignificativad'elles va serla primera guerra mundial. "Va serdurantaquesta guerraquanBeckmannva descobrirel significat de l’ExpressionismeAlemany. Això va sersignificatiuen la seva vida perquè aquest es va convertir en l'estil pel qual Beckmannanavaa expressarel seu comentarisimbòlicen els esdevenimentstràgics.Ellva servircomun cosmèdic a Prússia de l'est, Flandes, i a Estrasburg, durant la primera guerra mundial. Les seves experiènciesdurant la guerra el van conduir al fet queproduíspinturesaltamentdramàtiques. "Pinturesenergiescaracteritzadespelscontornspesats, àreesde coloraspre, i unasalvatgeriaimplacable".

La nit és una de lespinturesde Beckmannque exemplificaels treballs del períodede la guerra. Elsmoviments moltllargsdel raspallde vermellide negreila duresaimaltractamentde la carnhumana sónelselements quecreen unaescena delmalsons, els colorsinquietantsi les formesviolentestransportenel pessimismede Beckmannsobrela brutalitat delshumans.
Aquest artista va estar profundament afectatper la guerrai les seves obres ho demostren.

Marc Chagall (1887-1985)

S'ha indicat sovint que Chagallva ser influenciatmés pelsmoviments de la preguerraqueper la primeraguerra mundial, però és bastantevidentdinsde les seves pintures, queChagallva ser influenciatperles dues coses. "Elssoldats" 1912,és unapintura quedemostra la seva capacitat de detectar lamaldat de laèpoques de lapreguerra. Unamaldatque es demostra enlescaresaspresiels somriuresatrocesdels soldats. Després de que la guerracomencés, Chagalles va convertir en un delsprimersartistes quedefineixaquesta tragèdia per mitjà de les seveslones. Iva alarmarincipientment la maldat que portaria la guerra.


Chagall li va donar unapropamentencara méssatírica la vidamilitaren diversos dels seustreballs de lapreguerra. Sensecap experiènciapròpia enlesbatalles dela Primera Guerra Mundial, ellva confiarels seus retrats en memòries de la guerra

Russo-Japonesa (1904-5)Quanva tornar aRússia,va donar la seva ajudaentusiàsticaa la guerrarevolucionària. La primera guerra mundial va ser una d'aquellesèpoquesen què l'artistapodiaexpressar aquestsrecordsressagadorsdes de la guerraRusso-Japonesa. L’artista Chagallva usar els seus recordsde guerraRosso-Japonesa, elsqualsincorporoal que elva viuredurant primeraguerramundialper expressarles seves experiènciesiaixíinformar elpúblicd'això.

Otto Dix (1891-1969)

Dixésreconegut pelseves pinturesmajestuosesde la primeragran guerra. La guerra ila decaigudade la vida social de Berlin van ser capturatsen 50dels seusaiguafortsipintures. La crida alesarmes de laprimera guerra mundial va portar al voltant d'uncanviprecipitaten el seu estil i la seva vida. Quan ellva emergirdelshorrors de la guerra, Dixsemblavahaverestatdonat unasacsejadaelèctricaper lesferidesfísiquesimoralsque havien estat obertesen el cosde la societatAlemanya. El van portar a mitjans per expressar-se elsquals el van portar a crear unrealismedràsticipenetrant.

Una pintura que conserva lessensacions queOttoteniasobre la guerra és la pintura"Triptych” de la guerra. Enla qualell pintales restes d'una ciutat que va serdevastada per un bombardeig. Elscadàvershumansestan pertot arreu. La carnila sangtotas'esquincenies distribueixena tot arreu, una figuraemmascaradacontemplales restesivigilael lloc.

Lesocurrènciesde la guerravan espantar profundament a l’ artista. Tangran va ser ladevastacióque el van impulsar a continuarexpressantrepugnànciaa lainjustíciasocialdesprés de la guerra. Els seus colorsamargsigual que el seu realismesón suficients perdemostrarl'impacte que la guerrava teniren el seu art.

Natalia Goncharova (1881- 1962)

Goncharova va ser afectada inevitablement, no solament pel seu patiment però per la sèrie de derrotes infligides en les tropes russes. En saber que el seu marit barallava al front, Natàlia es va preocupar pel que li podia passar. I va decidir pintar àngels que destruïen ciutats com a aquells que van destruïr la ciutat de Babilonia.


Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938)

Quanel 1911Kirchneres va moure aBerlín, la complexitat del panoramaurbàde Berlinelva incitar acapturaren les seveslones. La vida socialde Berlin, lesdones, el lustreitotl'artificialitatde Berlinen aquest temps, van ser capturats a lesdràstiqueslíniesicolors queKirchnerli va donara les seves lones. La primera guerra mundial va arribar molt aviat i va afectarla concentracióde Kirchner. Ellva participar enl'artilleriade camp dela primera guerra mundial, va exercirserveis en el75 de regimentde l'artilleria. No obstant això, l'octubre de 1915elvan descarregarper la seva malaltiapulmonaricausa de diversesrupturesnervioses.

El seu autoretratcom a soldat, que va serpintatdurant el seuretorn aBerlín delscampsde guerra, ésuna bonarepresentació de lescicatriusmentals quela guerra havia saldatamb ell. Es va pintarenl'uniformeque ellva desgastarmentreestavaen el servei, s'hamutilatla seva mài no potmantenir unabrotxaper continuarpintantla model queapareixen el primerpla.Kirchnerse sentcom sila seva màdreta va seramputada. La seva cararígidai tensai de la sevavoca penjauna cigarreta.

Encara que aquestamutilacióva sersimbòlica, l'artista maies recuperariade lespersecucionsdelsNazis, isempreva teniraquest dolorcom la d’una amputació. Mésendavant en lasegona guerramundial, elsNazisel van condemnar com a artista"degenerat" i li van confiscar 600 dels seustreballs. Elsqualel van portara la mort.

William Orpen (1878 - 1931)

Orpenva ser reclutat el 1916 per l'Oficina dela Propagandade la Guerra(WPB d'Anglaterra) per crearlespecesquecrearien unacondolenciaper a la guerra. El treball deOrpenerade crear elsretratsde figuresmilitarscom araHerbertoPlumer, FerdinandFochi HughTrenchard. La realitatestornamargaquanOrpenexperimentael que la gentdel frontde l'oestvivien. Va trobarimatgesdestorbantsde la guerra, com ara "Alemanys Mortsen unFossat" i altres crueltatsde l'ésserhumà. El queli va causarque s'allunyésdelsretratstradicionalsva ser que es va adonar que els retratsnoexemplificavenelshorrors de la guerra, per tant, Orpen va començar acentrar-se enels soldatsila gentque van estarimplicatsen la lluita.

L'artista era sobretotun pintorde retratsajustatseu estilper cobrirl'àmpliagamma de laguerra. La guerrava mourel'artistaiper sempreli va canviarl'estild'expressió.




Sir Stanley Spencer (1891-1958)

L'artistaque haestablert descrit com un addicteal sexe, va ser tambéun home queva servira la primeraguerra mundial. Elles va oferirvoluntàriamenta acoblaral cos mèdicde l'exèrcit reial i va treballar a l'hospital de Beaufort a Bristol. Livan enviarcom partde la68 ambulànciael 1916.

La pintura "Travois que arriben amb ferits a una estació el vestir Smol", Macedònia setembre 1916, que va ser pintada durant l’armistici de la guerra, demostra clarament les atrocitats de la guerra que aquest home havia capturat en la seva memòria i en les seves teles. Encara que el seu estil de la pintura no va ser efectuat per la guerra, la seva opció de temes va canviar de religiosos a altres més a prop de terra. el 1917, Spencer va escriure per segon cop les seves experiències mentre estava en el servei, al seu amic Desmond Chute "Jo faria qualsevol cosa per aquests homes. No els puc rebutjar res, i m'estimen perquè els faig gràfics de les fotos de les seves dones o nens o un germà que havia estat matat. "
Aquest artista canvia els seus temes per poder expressar les atrocitats que va viure en la guerra.La seva compassió i desigs per al·ludir a aquests soldats és digne de commemoració.