El nom de la rosa; Jean Jaques Annaud

Cinematografia. Argument. Monestir. Objectes: científics, culturals, religiosos, artesans y militars. Diàlegs. Monjos. Heretgia

  • Enviado por: El remitente no desea revelar su nombre
  • Idioma: catalán
  • País: España España
  • 6 páginas
publicidad

ACTIVITATS

1.-Resumeix la pel·lícula i compara'l amb el de la caràtula de la pel·lícula.

a) Un monjo cridat Guillem de Baskerville i el seu aprenent Adso , es traslladen a un monasteri . Quan arriben escomencen a succeir una serie de crims que ells volen resoldre . Tots els monjos es pensen que són actes del dimoni , però en realitat és un dels monjos . Poc a poc intenten resoldre qui és l'assací .

Hi ha una chica , a la cual a Adso li agrada , que va buscant menjar ; al veure-la amb un monjo i amb un gat negre i un pollastre es pensaven que era una bruixa i decidiren cremar-la a ella i al monjo que estava amb ella . Mentres els cremen Guillem de Baskerville i Adso descobreixen l'assací , aquest estava en una biblioteca ; l'assací tirà un cresol a terra i escomençà a prendres foc tot el monasteri . La xica es salva de cremar-se gràcies als camperols del poble , tambè ix del monasteri viva . Guillem de Baskerville i Adso tambè ixen vius del monasteri . Més tard , quan Guillem de Baskerville i Adso estàn lluny del monasteri , desideixen separar-se per a que cadascú vaja pel seu camí . Allí varen veure a la xica , Adso no sabia si quedar-se amb ella però al final va decidir seguir la seva vida com a monjo i no quedar-se amb la xica .

b) Més o menys és el mateix però més resumit encara que jo no parle de la Inquisició . A la caràtula no posa el final , supose que és per a que veges la pel·lícula .

2.-Fes una descripció sobre l'emplaçament del monestir.

El monestie estava dalt d'una muntanya , en realitat el monestir és d'Alemanya però a la pel·lícula el situen a Itàlia . Estava format per : una església , un claustre , un dormitori , una biblioteca , una cuina i un rectori. L'envoltaven moltes més coses , com per exemple la sala capitular , que tambè ix a la pel·lícula , o el graner ; tambè hi ha coses , com per exemple l'hostageria , que no ix a la pel·lícula.

3.-Fes una relació d'objectes que ixen a la pel·lícula.

CIENTÍFICS

CULTURALS

RELIGIOSOS

ARTESANS

MILITARS

*Alambí en

herbolari .

*Bàscula .

*Rellotge d'arena.

*Planxa zodiacal i astral .

*Binocles .

*Esfera armil·lar.

*Llibres .

*Vestits dels delegats del papa.

*Vestit d'ofissiar missa l'abat .

*Crucifixos , òbols .

*Corriols a les portes.

*Objectes de ceràmica comuna.

*Gerra de bronze.

*Objectes de fusta : faristol .

*Ciris .

*Espill de metall.

*Fuet de flagel .

*Pergamins .

*Gresol d'oli envidrat .

*Barrils .

*Brasers .

*Vimeteria .

*Coberts .

*Teles .

*Manxa de ferreria .

*Cofres enjoiats.

*Monedes .

*Roba dels camperols .

*cota de malla , pitrera i cascos dels guerrers .

4.-Escriu les frases o els diàlegs que més t'han impressionat .

Aquella en la que diu que la risa és irrespetuosa i que si tots llegiren el llibre de la risa tota la gent perdria la por i s'acabaria la religió.

I aquella en la que Guillem de Baskerville demostra que Salvatore menja rates.

5.-Descriu la vida del monestir:Ora et labora.

Al monestir seguien un horari més o menys com el següent:

De pasqua fins als primers dies d'octubre dedicaven les quatre primeres hores del dia als treballs necessaris . De la quarta fins a la sexta hora la dedicaven a la lectura . De de la sexta hora , després de dinar descansaven al llit en perfet silenci . Si algú volia llegir tenia que fer-ho sense molestar ningú . Es deia Nona cap a les 8'30h , poc abans de l'ordinari . Treballaven fins a l'hora de sopar . Després de sopar , pregaven a l'església i es gitaven .

Per saber si eren verdaders monjos , tenien que viure del treball que elaboraven amb les seues mans .

La frase “ora et labora” , vol dir exactament resa i treballa que era el que feien tots els dies els monjos . També tenien que obeir les ordres o els treballs que els manaven .

Cada monjo treballava en una cosa:

Els més dotats treballaven en traduir llibres ; els que sabien molt dibuixar , es dedicaven a fer dibuixos que normalment eren complicats i molt xicotets; i els monjos menys dotats treballaven en feines com netejar , cuinar . . . aquelles que avuí en dia diguem de casa . D'aquesta manera tots tenien feina per tots els dies .

6.-Quina relació manté el monestir amb els camperols? Què és un delme?

a) Era una relació de vassallatge , que consistia en que treballaven i pegaven impostos al monestir a canvi de protecció .

b) Era el 10% de la collita que s'havia de donar a l'església .

7.-Quin paper hi juga la dona? Com la veuen els monjos?

  • Com a pobra marginada .

  • b) Era la reencarnació del dimoni , la tentació dels homes , la que els feia percar , era alló més baix de la societat .

    La única dona que es pensaven que es salvava era la Mare de Déu .

    8.-Per què s'hi produeixen els assassinats?

    Per un llibre d'Aristòtil , basat en la comèdia , que un frare fanàtic vol mantenir amagat .

    9.-Per què que la biblioteca era un lloc reservat només per a uns pocs?

    Perquè hi havia uns quants llibres prohibits per l'església catòlica que sols uns quants frares podien viure , perquè tots els frares no eren cultes ( no tenien cultura per llegir en diferents idiomes ) .

    10.-Què és una heretgia? Qui la jutja i com es castiga?

  • És una doctrina que expresava diferents idees a les d'una religió .

  • El tribunal de la Inquisició , la castigava amb la excomunió , mort , tortures . . .

  • 11.-A la pel·lícula apareix el Maligne , qui és?

    La bestia .

    12.-Quin és el fil conductor de la pel·lícula?

    El llibre escrit per Aristòtil sobre la risa i l'investigació dels crims .

    13.-En totes les dependències del monestir sorgeixen conflictes que trenquen l'ordre de la vida quotidiana . Recordes quins conflictes sorgien?

    Els partidaris del Papa i els de l'emperador , els crims . . .

    El nom de la rosa; Jean Jaques Annaud

    EL NOM DE

    LA ROS A

    El nom de la rosa; Jean Jaques Annaud