Biografía de Mozart

Contexto histórico. Principais feitos históricos. Vida do compositor. Transcendenica. Sinfonías. Óperas. Conciertos. Sonatas

  • Enviado por: El remitente no desea revelar su nombre
  • Idioma: gallego
  • País: España España
  • 5 páginas
publicidad
publicidad

Laura García Santiago nº5 3ºA- Traballo sobre Mozart

  • Contexto histórico no que viviu o compositor, principais feitos históricos e relatar brevemente as principais causas de mortalidad nesa época.

  • Datos sobre a vida do compositor (datos sobre a súa biografía)

  • Principais xéneros que cultivou, e catro tipos de cada.

  • Tipo de vida que levou o compositor e as viaxes que fixo, e se colleu alguna enfermidade.

  • Principais amizades que tivo, sobre todo músicos.

  • A transcendenica que tivo, en que outros compositores influiu en épocas posteriores.

  • 2. Mozart naceu el 27 de xaneiro de 1756 en Salzburgo, e foi bautizado co nome de Johannes Chrysostomus Wolfang Amadeus Mozart. Os seus pais eran, Leopold Mozart, un coñecido violinista e compositor que traballaba na orquestra do arzobispo de Salzburgo, e a súa nai, Anna María Perlt, unha ama de casa moi boa coa súa familia. Debido a alta mortalidade infantil naquela época, dos sete fillos que tiña o matrimonio só sobreviviron dous, o pequeno Mozart e Nannerl. O seu pai un ano despois do nacemento de Mozart, publicou un tratado para o violín, chamado o “Versuch einer gründlichen Violinschule”. Mais, abandou todo para dedicarse á formación do seu fillo. Os dous irmáns, demostraron facultades para a música dende moi temprana idade. Ela recibiu clases de teclado aos sete anos, clases impartidas polo seu pai, e o seu irmán, con case tres anos admiraba á súa irmá cando tocaba o teclado. Mozart comeza a recibir leccións de música aos catro anos, cando xa tocaba o clavicordio, e aos cinco, escribía as súas primeras obras. Aos seis tocaba o clavecín e o violín. Xa aos oito anos, compón as súas primeiras sinfonías e con doce, óperas. Tiña unha memoria prodixiosa e unha capacidade para improvisar frases musicais. Mozart foi un neno prodixio, mais o seu pai cría que os dons musicais do seu fillo eran un milagre divino, e que él, como pai tiña a obriga de axudar a fortalecer esos dons. Por iso, Leopold, exhibiu aos seus fillos para que todo o mundo, das clases altas, disfrutara do don dos seus fillos.

    Mozart coñeceu á familia Weber, e intereseuse pola irmá maior, Aloysia, mais cando se enterou da boda desta con outro home, e comezou unha relación coa súa irmá pequena, Constanze. Casaron o 4 de agosto de 1782, en nove anos, tiveron seis fillos: Raimund Leopold Mozart (1783), Karl Thomas Mozart (1784), Johann Leopold Mozart (1786), Theresia Mozrat (1787), Anna Mozart (1789) e
    Franz Xaver Wolfgang Mozart (1791), mais destes seis, só sobreviviron dous, Karl Thomas e Franz Xaver. Constanze encontrábase habitualmente débil e na cama, debido aos moitos embarazos en tan pouco tempo. Mozart morreu en Viena, o 5 de decembro no 1791.

    1. Nesta época, no século XVIII, no 1776 ocurriu a Independencia de Estados Unidos, e n 1789 a Revolución Francesa. En Europa non houbo guerras importantes, mais, a xente estaba cansada das sociedades estructuradas, nas que o pobo non tiña máis que deberes e obrigas, e non tiña dereitos, e que o poder estivera sempre na man dos máis ricos. Xurde un novo movimiento cultural chamado a ilustración. Heredada do humanismo e do racionalismo renacentista e enriquecida polas innovacións no coñecemento da natureza e o desarrollo na investigación e na técnica. Foi a ideoloxía e a cultura propias da burguesía europea, unha clase social dinámica e progresista, con recursos económicos e que xa non imita os costumes da aristocracia. Nesa época había moitas enfermidades pola poca hixiene que había. Máis a enfermidade máis común era a viruela, que é unha enfermidade moi contaxiosa que pode provocar a morte.

    3. Sinfonías: Mozart compuxo 41 sinfonías. Por exemplo: a sinfonía nº 4 en re mayor, composta en Londres durante unha viaxe por Europa da familia Mozart, en 1765, cando él so tiña 9 anos de idade; a obra está escrita para dos oboes, dúass trompas e cordas. Consta de tres movementos: allegro, andante, presto. Sinfonía nº13, en fa mayor, escirta en Milán, no otoño de 1771. Está escrita para cordas, dos oboes, dúas trompas, fagot e baixo continuo. Sinfonía 19 en mi bemol mayor, composta en xulio de 1772, ten como instrumentación: dous obos, catro trompas e cordas. Consta de catro movementos: allegro, andante, menueto, alegro. Sinfonía nº 26 en mi bemol mayor, foi completada o 30 de marzo de 1773, un mes despois de que volvese do seu tecer viaxe a Italia. Composta para dúas frautas, dous oboes, dous fagots, dúas trompas, dúas trompetas e cordas. Consta de tres movementos: molto presto, andante e allegro. Sinfonía nº 40 en sol menor, finalizada o 25 de xulio de 1788, feita para unha orquestra composta por : unha frauta, dous oboes, dous clarinetes, dous fagots, dúas trompas, e unha sección de corda. Estructurada en catro movementos: molto allegro, andante, menueto, allegro assai.

    Óperas: Mozart compuxo 22 óperas. Por exemplo: La Finta Giardiniera, é unha ópera bufa, escrita en iltaliano, composta en tres actos, basada nun texto de Giussepe Petrosellini. Composta para o carnaval de Munich do 1775. Estreouse o 13 de xaneiro en el Salvadortheater de Múnich. El rapto en el serrallo, escrita en alemán es un singspiel de tres actos. Se estrenó en el Burgtheater de Viena o 16 de xulio do 1782. Lucio Sila, escrita en italiano, é unha ópera seria composto en tres actos. Compúxose para os carnavais milaneses de 1772-1773. Idomeneo, rey de Creta, é unha ópera seria, en tres actos. Esteouse o 29 de xaneiro de 1781 no Teatro da Corte de Múnich.

    Conciertos: 27 para piano, 5 para violín e varios para outros instrumentos. Por exemplo: Concierto para piano nº 26, coñecido tamén como o concierto da gran coronación. Foi completado o 24 de febreiro do 1788. Consta de tres movementos: allegro en re mayor, larghetto en la mayor, allegretto en re mayor. Concierto para piano e orquestra nº20 en re menor, datado en Viena, o 10 de febreiro do 1785, e estreada alí mesmo ao día seguinte, o 11 de febreiro. Ten tres movementos: allegro, romanza e rondó. Concierto para violín nº5, concierto turco, en la maior, foi composto no 1775, e estreado durante a temporada de festa en Salzburgo dese ano. Ten tres movementos: aperto, adagio, rondó. Concierto trompa nº4 en mi bemol maior, foi completado en 1786. Ten tres movementos: allegro moderato, romanze e rondó.

    Sonatas: compuxo moitas sonatas. Por exemplo: sonata para piano nº14 en do menor, composta no 1784 e publicada en decembro do ano seguinte. Ten tres movementos, molto allegro, adagio, allegro assai. Sonata para violín nº6, composta a finais do ano 1764en Londres. Consta de tres movementos: allegro, andante e menuetto. Sonata de igrexia nº 1 en mi bemol maior, composta en 1767, escrita en compás de 3/4, con una indicación de tempo Andante. Sonata para teclado a catro mans en do maior, composta en maio de 1765, cando tiña nove anos. Estructura: allegro, menuetto e trio e rondó.

    Ademáis Mozart compuxo: adagios, misas, 61 divertimentos, serenatas, marchas, motetes, el Réquiem,....

    4. En 1762, o pai de Mozart levou aos seus fillos a Múnich, para que actuaran ante o príncipe de Baviera, Maximiliano III. Entón, Leopold levou a toda a familia a Viena, mais tres días antes de chegar, actuaron ante o conde Collalto. Despoi da representación ante o Rector imperial, convidaron a Mozart a corte imperial, onde María Teresa, comprobou as capacidades de Mozart, facendo que actuara co teclado cuberto. Durante esta visita, Mozart coñeceu a María ncia, Antonia, a futura raíña de Francia, dous meses maior ca el. Na súa volta a Salzburgo, Mozart tocou o clavicordio e o violín nun concerto de aniversario para o Arzobispo.

    A familia de Mozart quixo facer unha viaxe moi longa, durante tres anos e medio. As primeiras etapas foron de xulio a novembro do 1763, a viaxe comenzou o 9 de xulio, cando chegaron a Múnich, actuaron outra vez, ante o príncipe elector Maximiliano III, e obtiveron o equivalente a metade do soldo anual de Leopold. A seguinte parada que fixeron foi en Augsburgo, onde residía a nai de Leopold, mais esta non asistiu a ningún dos tres concertos que deron alí. A familia proseguiu a viaxe ata Schwetzingen, e á corte de Mannheim, onde a interpretación pareceu asombrar a todos os alí presentes. A seguinte parada foi en Maguncia, o Elector encontrábase enfermo, mais Mozart ofreceu tres concertos na cidade, nos que gañou 200 florines. Dende alí tomaron un barco polo río Meno ata Fráncfort, onde deron varios concertos públicos. Entón ao rematar estos concertos, a familia colleu outro barco con destino a Coblenza e de alí a Bonn e a Colonia. En Aquisgrán actuaron ante a princesa Ana Amalia de Prusia. A seguinte etapa do viaxe foi nos Países Baixos dos Habsburgo, onde visitaron Lieja, antes de chegar a Bruselas, o 5 de outubro. Deron un concerto ante o príncipe Carlos de Lorena, o 7 de novembro. Ao redor do 15 dese mes a familia marchou cara a París. Chegaron tres días máis tarde. O 24 de decembro a familia trasladouse a Versalles durante dúas semanas. Visitaron á famosa cortesá Madame de Pompadour, cando xa lle quedaba pouco de vida. Deron algúns concertos en París, nun teatro privado. Neste tempo, Mozart publicou diversas obras. Foron o 10 de abril a Calais e chegaron a Londres o 23 de abril do 1764. O 27 de abril actuaron ante o rei Jorge III e a súa esposa Carlota. Mais o 19 de maio fixo unha segunda actuación para o Rei. Leopold organizou un concerto para o cumpleaños do Rei o 5 de xuño. Tamén fixeron un concerto benéfico o 29 de xuño. O 8 de xulio houbo unha actuacion privada na casa do conde Thanet, da cal Leopold volveu cunha inflamación de garganta e outros síntomas. Debido ao estado de salud de Leopold a familia trasladouse a unha casa de campo en Chelsea. Menrtres Leopold estaba enfermo, non deron máis concertos pero Mozart só compuxo sinfonias. O 25 de outubro, tras unha invitación do Rei Jorge, actuaron nas celebracións que conmemoraban o cuarto aniversario do acceso ao trono do monarca. A súa seguinte aparación foi en un concerto o 21 de febreiro de 1765. Só deron outro concerto en Londres, o 13 de maio. Mozart marchou de Londres o 24 de xulio de 1765. A familia chegou a Calais e sufriron un retraso dun mes en Lille, porque Mozart sufriu unha amigdalitis e Leopold sufría ataques de vértigo. A principios de septembro, a familia viaxou ata Gante e o 11 de septembro chegaron por fina a Haya. Nannerl tivo un forte resfriado e non puido participar nos primeiros concertos para a Princesa e tampouco puido actuaron ante o Príncipe uns días máis tarde. Mais o resfriado de Nannerl convertiuse nunha fiebre tifoidea, a súa salud agarvouse e o 21 de outubro deronlle a extremaunción. Mais unha visita dun médico real, cambiou o tratamento de Nannerl e a final dese mes comezou a recuperarse. Pero Mozart caeu enfermo e recuperouse a mediados de decembro. Ofreceron un concerto en el Oude Doeler, o 22 de xaneiro de 1766. Despois pasaron unha tempada en Ámsterdam e volveron a Haya a principios de marzo, dado que en pouco o Príncipe obtendría a maioría de idade. Houbo un concerto especial para honrar ao Príncipe o 11 de marzo. A familia abandoou a Haya a finais de marzo, transladándose primeiro a Haarlem, viaxaron cara Bruselas e Valenciennes, para chegar de novo a París o 10 de maio. Permaneceron en París durante dous meses. O 9 de xulio marcharon cara a Dijon. Actuaron nun concerto alí o 19 de xulio. Continuaron a súa viaxe ata Lyon. A familia tomou unha ruta por Suiza e o 20 de agosto chegaron a Xenebra, alí foron recibidos polo compositor André Ernest Modeste Grétry, e deron varios concertos. A viaxe continuo con concertos en Lausana e Zúrich. Chegaron a Múnich o 8 de novembro. Alí sufriron un retraso de case dúas semanas porque Mozart caeu enfermo, máis recuperouse e deu un concerto con Nannerl ante o Elector o 22 de novembro. Uns días máis tarde saíron de alí, chegando a Salzburgo o

    29 de novembro.

    5. Mozart foi amigo de Joseph Haydn. Haydn exaltaba a Mozart diante dos seus amigos, sen ningún tipo de celos. ÉL aínda atopábase en Londres un ano máis tarde da morte de Mozart, escribiu unha carta a Constanze ofrecéndolle ocuparse da instrucción musical do seu fillo cando alcanzara a idade apropiada. Mozart tamén foi amigo de Johann Michael Edler von Puchberg, foi un comerciante austríaco, que ademais de ser amigo, foi irmán manson de Mozart, e Mozart pedíulle préstamos nos últimos anos da súa vida. Mozart tamén coñeceu a Antonio Salieri, e ao redor do 1790, Mozart o acusou de plaxio e de querer atentar contra a súa vida. Mais agora esa hipótesis está totalmente descartada. Mozart nos seus últimos días de vida, confesoulle a Constanze que estaba seguro de que o envenenaran con auga Tofana. SE sospeitou que fora Salieri pola rivalidad que tiña con Mozart. Máis Salieri, afectado polas acusacións, sufría crisis nerviosas. Tamén pensouse que o que o envenenou fora un dos seus compañeros da logia masónica á que Mozart pertencía por revelar algúns secretos na súa “ópera a frauta mágica”. Mozart cando era pequeno, era moi amigo do fillo de Johann Sebastian Bach, chamado Johann Christian Bach, co que as veces interpretaba.

    6. Mozart exerceu moita influencia nas obras de Ludwig van Beethoven, xa que este coñecía moitas obras de Mozart e compuxo obras basadas nas de Mozart.

    Ademáis Mozart tivo un díscipulo moi coñecido, Johann Nepomuk Hummel, a quen Mozart tutelou na súa casa de Viena, durante un par de anos. Mozart influíu en moitos compositores de xeraciones posteriores, xa que o estudo das súas partituras convertiuse nunha parte común da educación dos músicos clásicos.